BLOGI

Helsingin teatterikoulu ei ole jäänyt makoilemaan pandemian aikana. Päinvastoin me olemme sitä mieltä, että nyt jos koskaan teatteria ja vuorovaikutustaitoja - ihmistä toiselle ihmiselle - tarvitaan. Sen ovat osoittaneet etenkin upeat ryhmät, joista yksikään ei ole luovuttanut pandemian aikana, vaan työstäneet etänä, ulkona ja viimein...

Emme malta olla palaamatta tämän vuoden musikaaliseen antiin Helsingin teatterikoulussa! Musahommat alkoivat teatterikoulussa viimeistään vuonna 2017, kun Vimma-ryhmä päätti tuottaa joululaulun Joulun koti joululeirin päätteeksi.

Pandemia koettelee meitä, mutta me sinnittelemme. Lasten ryhmät jatkavat toimintaansa ensi viikon normaalisti. Nuorten ryhmä Vimma on siirretty etäopetukseen. Aikuisten ryhmät toimivat etänä.

Rehtorimme kirjoitti Erasmus +-portaaliimme kreikkalaisen yhteistyökumppanimme, koordinaattori Stephanoksen pyynnöstä blogipostatuksen, jonka jaamme myös koulumme blogissa, tässäpä siis!

HELSINGIN TEATTERIKOULULLA  JA  FIDEALLA  YHTEINEN MISSIO! IDEAPÄIVÄ 2020 vietettiin 27.11.2020!

Helsingin teatterikoulu yhteistyössä FIDEAn kanssa ovat tuottaneet biisin ja videon projektiin "Tunne turvallisesti". Biisi on osa Maailman draama- ja teatterikasvatuspäivän FIDEAn ohjelmaa,  jonne myös muutama VALOlainen ja rehtori Kavasto ovat antaneet puheenvuoronsa. Biisi nimi on "Teatteri kuuluu kaikille".

Idea: Katja Honkanen

Biisi: Tiina Hei