Muutto! Voi jösses!

24.05.2021

Helsingin teatterikoulu ei ole jäänyt makoilemaan pandemian aikana. Päinvastoin me olemme sitä mieltä, että nyt jos koskaan teatteria ja vuorovaikutustaitoja - ihmistä toiselle ihmiselle - tarvitaan. Sen ovat osoittaneet etenkin upeat ryhmät, joista yksikään ei ole luovuttanut pandemian aikana, vaan työstäneet etänä, ulkona ja viimein lähiopetuksessa hienoja proggiksia alusta siihen loppuun asti.

Esitykset ovat kuitenkin olleet pääasiassa peruutettuja yleisön osalta vuoden ajan ja ryhmät työstäneet lukukauden tarinat loppuun videoesityksinä. Haluamme uskoa, että NYT koittaa esitysten ja teatterin aika ja siirrymme siksi rohkeasti suurempiin tiloihin keskelle Helsinkiä toiveissa rakentaa kunnon esitystila koulun ryhmille ja Akatemian teatteritoiminnalle, sekä vieraileville ryhmille.

Helsingin teatterikoulu ja emäntänsä Helsingin Akatemia perustavat siis Sturenkadulle toimipisteen, jonne tulee esitystoimintaa teatterikoulun ryhmille, Teatteri Helsingille ja vieraileville esityksille. Isot tavarat on muutettu tänään ja loput seuraavat perässä kesäleirien jälkeen. Helsingin teatterikoululle jää toimintaa Puotilaan, Rastilaan ja Vuosaareen Itä-Helsingin ryhmille. Lisäksi tiloissa aloittaa Teatteriakatemia, joka aloittaa vuoden pituisen näyttelijäntyön linjan. Syksyllä 2022 aloittaa myös näyttelijäntyön jatko-opintojen linja.

Olemme uudesta tilasta äärimmäisen innoissamme ja toivomme, että kaikki löydätte sinne! Suuri kiitos muutossa auttaneelle Kunnon Muutolle ja ihanille nuorillemme Ammylle ja Juholle, jotka tulivat Teatteri Veranon ja muuttoporukan avuksi painamaan Sturenkadulle pitkää päivää pizzan voimalla! Olette ja olemme superstaroja kaikki tällaisen urakan jälkeen!