Pandemiaan varautuminen

Helsingin teatterikoulun opetusta ei keskeytetä tarpeettomasti, vaikka koronavirusmäärät lisääntyisivät. Pyrimme huomioimaan opetuksessamme voimakkaasti turvallisuusnäkökohdat.

Tarvittaessa käytössämme on etäopetukseen tarvittavat työkalut.

Lue alta,  kuinka varaudumme pandemian mahdolliseen toiseen aaltoon.

- Helsingin teatterikoulun teatterisalissa on desinfioiva ilmanpuhdistin, joka poistaa yli 99 % ilman epäpuhtauksista.

- Sään ja harjoituksen teeman salliessa Helsingin teatterikoulun opetus järjestetään ulkoilmassa koulun lähistöllä.

- Pyydämme, että aikuiset saattajat eivät jää teatterikoulun tiloihin, vaan tuovat lapset ovelle ja hakevat opetuksen jälkeen. Tiloihin pääsee sisään aina vasta edellisen harjoitusryhmän poistuttua tilasta.

- Rajoitamme tilan ihmismäärää ja otamme tiloihin yhden ryhmän kerrallaan. Pyydämme siksi harjoittelijoita saapumaan salille mahdollisimman täsmälliseen aikaan. Harjoituksiin saavutaan salin, ei siis odotustilan ovesta.  Odotustilaa ei käytetä syksyllä 2020.

- Helsingin teatterikoulun teatterisalin pinnat pyyhitään ja sali tuuletetaan jokaisen ryhmän ja esityksen jälkeen. Ennen harjoituksia kannustamme harjoittelijoita pesemään kädet ja lähtiessä desinfioimaan kädet koululta löytyvällä käsidesillä.

- Helsingin teatterikoulu kiinnittää huomiota ryhmäkokoihin ja järjestää esityksissä yleisön asemoinnin turvavälein.

- Tarvittaessa teatterikoulun opetus voidaan järjestää tilapäisesti etäopetuksena jokaisessa koulun ryhmässä.

- Kehotamme oireilevia jäämään lepäilemään, saavuthan vain terveinä harkkoihin!

TURVALLISTA SYKSYÄ 2020!